Click Sini:

Sunday 3 April 2011

BM: Sebelum Beliau Jadi Pemain Bola Malaysia

Memandangkan hari ini hari Ahad, aku ingat nak tulis panjang sikit. haha. Semua orang mesti tertanya-tanya kenapa sebesar-besar Malaya ini Cuma ada dua je sekolah sukan? Betul tak? Aku pon taktau jawapannya. Ko kene la tanye Shabree Chek. Aku pon bingung nape.

Dulu mase aku kecik2 ade sorang abang membe aku dapat masuk SSBJ (kalo x silap). Aku yang time tu kecik molek pon berasa kagum. Lepas tu, adik die pulak yang merupakan membe aku dpt pulak tawaran SSBJ. Aku pon bertambah-tambah kagum dengan Family die. Untuk pengetahuan korang emak membe aku ni, jual tauhu kat pasar malam Kuala Selangor, dan semestinya aku pon dok K. Sel. 

Time sekolah tu die mmg star, jd striker, tinggi pon bole tahan. Die ni mmg all-round athlete la katekan, main ape pon bole. Aku pon penah pegi umah die, time tu saje2 pinjam vcd. Haha, budak kecik. Nak kate bespren tu tipu la kan, tp ktorng mmg knl. Bapak die pon knl bapak aku. Lepas tu, aku dapat tawaran pergi sekolah asrama penuh dan die pon menyambung journey beliau ke SSBJ.

Pastu langsung x dengar kabor berita. Bile time ujung Form 3 aku pon pindah dari K. Sel. ke NS. Welcome to negeri JANG!. Then, bile time aku kat UTP, aku jumpe sorang lg membe time sekolah rendah. Die ni dulu Head Boy time kecik2. Haha. Die cakap membe aku yg enrol SSBJ ni dapat tawaran berlatih kat PSV. Tu clue first, korang mest tau kan sape beliau? 

Bile aku cek2 paper, mmg betul. Die satu2 nye player Msia yang dapat tawaran tu. FYI, time tu Msia ade hold tournament CYC untuk Youth Club besaq2 satu dunia + Msia under 20. Die ni yang dulunye main striker time sekolah dlu dah jd defender. Aku pon menjadi TERAMAT salut.

Start drpd tu ak mengikuti perkembangan membe ni dan National Team secara umumnye dengan lebih bersemangat. Haha, time kecik aku tak minat bola langsung, siyes!.

Pastu, aku dapat tau die dapat main untuk Selangor dan pernah banyak kali mewakili Selangor Youth. Sekarang beliau adalah Regular untuk right back Selangor dan Malaysia. Bahkan die ni ade dalam skuad EMAS Sukan Sea Laos dan AFF Suzuki baru-baru ni. Korang konpem dah tau sape kan?
Jeng2, beliau adalah
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Asraruddin Putra Omar

Aku tak tau la ko knl lg ke tak aku Asra. Maybe ramai orang ingat sebab ko feymous aku mengaku membe. haha. Tapi, ini cerita serius maa!!. Rumah die pon aku ingat lg tau! (kalo parents die tak pindah rumah la). Kat area Bandar Baru K. Sel. Sekolah kitorang pon same tau. SKBBKS. Aku bangge gile ngan ko siot. Dah la ko makin tinggi, ko punye achievement pon makin tinggi. Siap ade name kat wiki (Jeles). Papehal, aku doakan yang terbaik untuk ko. Cume aku tensen siket ngan ko time, Msia lwn Indo first game group AFF baru2 ni, ko buat silap dua kali untuk dua gol. Haha. Gurau je. Tengok ko da berjaya, aku pon termotivated untuk Berjaya. Anyway, Majulah Sukan Untuk Negara   

0 comments:

Post a Comment