Click Sini:

Monday 4 April 2011

BM: Supermokh The Movie?

Pernah dulu dengar desas desus dari orang wayang kate tak lame lg akan ade cerita movie pasal Mokhtar Dahari. Tapi, alih2 tak jadi. Aduyai. Kate bajet tak cukup la, resource tak cukup la, filem rumit la dan macam2 lg. Nampak gayanye mcam tak jd je. Diorang sebenarnye tak tau impact sport filem kat budak2 zaman sekarang.


Filem-filem berunsur sukan ni lah yang dapat beri inspirasi kat anak2 kecil yang sama ada minat atau tidak pada bola sepak. Aku bukan nak bandingkan, tp cube tgk filem Hollywood "Remember the Titans"? korang rase terkasima tak? Cerita tu pasal American Football disamping pergolakan antara 'Blacks' and 'Whites' di Amerika.

Kalau la cerita macam ni berunsur perpaduan ditayangkan di Malaysia (Bola: Melayu, Cina, India). Tak ke maju dan aman negara kita. Time zaman Supermokh, kan kite ade Santokh Singh, R. Arumugan, dan Soh Chin Aun. 1Malaysia tu!!

Kita ada banyak cerita yang berunsur moral dan pengajaran sampai yang dok cerita pasal tukar jantina pon ade (paham2 jela) tapi boleh kate takde langsung cerita bersifat perpaduan kaum. Bagi aku bola sepak adalah platform terbaik untuk menyatupadukan rakyat Malaysia secara umumnya.

Kalo la aku ade duit kan.. (Kalo) maybe aku leh start buat cerita unsur2 sukan nih, haha


0 comments:

Post a Comment